1 Haziran 2013 Cumartesi

Ücretsiz Antivirüs Avast Hakkında


avast

Ücretsiz Antivirüs Avast Hakkında

Yeni bir bilgisayar alan her kişinin ilk yapması gereken şey bir antivirüs programı yüklemektir.  Bu olmazsa olmaz bir şeydir. Hangi programı kullanacağınıza doğru karar vermelisiniz. Bu yazımızda sizlere Avast‘tan bahsedeceğim.
Özellikle korumanız gereken materyalleriniz yoksa ücretli bir antivirüs programına para harcamanıza lüzum yok. Mevcut ücretsiz yazılımlar genel kullanımı fazlasıyla karşılıyor. En bilindik ücretsiz antivirüs programları Microsoft Security Essential , Avira , AVG ve Avast ‘tır.

Bir Avast kullanıcısı olarak sizlere deneyimlerimi aktarmak ve antivirüs programınızı seçmenize yardımcı olmak için bu yazıyı yazıyorum.  Yaklaşık 5 yıldır kullanıyorum. Her yeni formatta ve her yeni PC değişiminde önce Google Chrome sonra Avast indiririm. Şimdiye kadar beni sadece bir sefer yanılttı. 2 yıl önce online oyunlara merakım vardı ve sürekli yardımcı programlar indirip işlerimi kolaylaştırmayı isterdim. PC ‘de avast olduğu için indirme işlemlerini gönül rahatlığıyla yapardım. Çünkü virüslü bir içerik olunca beni durdururdu. Bir gün indirdiğim bir dosyaya temiz dedi. Ancak dosya temiz değildi. 2-3 saat sonra oynadığım hesabın bütün içeriği çalınmıştı. Sonra PC’yi avast ile baştan sona tarattım ve rahatladım.
İşte 5 yıllık kullanımımda sadece 1 sorun çıktı. Onun dışında beni her zaman korumayı başardı. 7. versiyonunda Windows 8 için stabil olması beni çok memnun etti. Tasarımı medern internet dünyasına uygun olarak geliştirilmiş. Güvenlik özellikleri de bir o kadar gelişti. Şimdi bu yazıyı yazarken bile sağ altta “Versiyon Güncellendi” yazısı çıktı. Yani siz bilmesiniz bile arkaplanda sürekli yeni tehlikelere karşı kendini güncelliyor.
Android için de ücretsiz koruma uygulaması ile pek çok platformda hizmet veren avast ücretsizdir. Ancak daha üst kormu seviyesine çıkmak ve diğer ekstra özelliklerinden yararlanmak için belirli bir ücret ödemeniz gerekiyor. Örneğin ücretli versiyonunda bulunan VPN özelliğiyle kendinizi farklı bir ülkeden internete giriyormuş gibi gösterebilirsiniz.
Eğer kurumsallaşma yolunda bir ekipseniz ve değerli dosyaları bilgisayarınızda saklıyorsanız Eset , Kaspersky  gibi ücretli korumaları veya Avast’ın ücretli versiyonunu kullanmanızı öneririz.  Unutmayın ki hiçbir antivirüs asla %100 güvenlik sağlayamaz. Mutlaka dışarıda birileri bu sistemleri kırmak için uğraşıyor olacak. Ancak indireceğiniz antivirüsler zararlı yazılımla karşılaşma ihtimalinizi minimuma indirecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder